Zomerpakketten

Gepubliceerd op: 27-05-2024

Help mee om iedereen een fijne zomer te geven.

Afgelopen jaar heeft onze parochie een geslaagde kerstpakkettenactie gehouden. Het was hartverwarmend om te zien dat zo veel parochianen houdbare voedselproducten (koffie, thee, rijst, pasta, eten in blik, enz.) naar de kerk brachten. Naast producten in natura hebben parochianen ook geld gegeven, waarmee we producten konden kopen. Enthousiaste vrijwilligers hebben al deze producten tot pakketten verwerkt, die een goede bestemming kregen bij mensen die ze hard nodig hadden.

De parochie wil voor de zomer een nieuw actie opzetten, de zomerpakkettenactie. In de zomer wil iedereen graag naar buiten, genieten van de zon op het strand of aan de plas of gewoon in het park. Dat is natuurlijk heerlijk, maar zeker in de hete zomers van de afgelopen jaren moet je ook oppassen. De zon is fel en niet voor niets worden we gemaand ons met zonnebrandcrème daartegen te beschermen. Anders bestaat het gevaar dat we op latere leeftijd huidkanker krijgen.

Al de middelen waarmee we ons tegen de zon beschermen en waarmee we ons ’s zomers mee verzorgen zijn prijzig. Mensen met een kleine beurs zien daar vaak vanaf, en stellen zo zichzelf en hun gezin bloot aan risico’s. Daarom wil de parochie met deze zomerpakkettenactie parochianen oproepen mee te doen. We willen u vragen persoonlijke verzorgingsproducten naar de kerk te brengen. In de eerste plaats denken we aan zonnebrandcrèmes; kinderen met hun nog tere huid hebben crèmes met een hoge beschermingsfactor nodig. Ook andere verzorgingsproducten zijn welkom. Zoals tandpasta, shampoo en zeep en deodorant. Zomerkleren moeten vaak gewassen worden, en daarom is zeeppoeder om de kleren te wassen zeer welkom. Net als bij de kerstpakkettenactie kunt u producten naar de kerk brengen, maar ook kunt u geld overmaken naar de bankrekening van MANNA, de werkgroep van de parochie die deze actie organiseert. Vrijwilligers zullen alle producten tot pakketten verwerken.

We hebben contact gezocht met de Stichting Leergeld, die gezinnen bijstaat die financieel niet rondkomen, door te zorgen voor schoolspullen, zwemles, een fiets, een laptop, en zo meer. Deze stichting kent de gezinnen die blij zullen zijn met onze actie, en zij zal ervoor zorgen dat de pakketten bij hen terecht komen.

Een week na Pinksteren zal de actie van de kansel worden afgekondigd. Een prachtig moment. Met Pinksteren vieren we het begin van de kerk: we worden als volgelingen van Jezus opgeroepen in zijn voetspoor verder te gaan en mee te werken aan Zijn koninkrijk van vrede, gerechtigheid en zorg voor de schepping. Deze zomerpakkettenactie past daar prachtig in. Op 2 juni zullen we echt starten; we zullen dozen plaatsen achter in de kerk. De actie duurt tot zondag 23 juni.

Werkgroep MANNA van Parochie De Goede Herder.
Bankrekening NL29INGB0652781853

Leuk of interessant artikel? Deel het via social media of mail!