St. Jozefkerk
5038 CP TILBURG

T: 013-5423252
E: heuvel@parochiedegoedeherder.nl

Voor algemene parochiezaken neemt u contact op met het parochiesecretariaat.

Rekeningnummer: NL37RABO0191247596
t.n.v. parochie De Goede Herder, St. Jozefkerk

Eucharistievieringen

• Zaterdag, 18:00 uur
  • Zondag, 11:30 uur
  • Doordeweeks, 18:00 uur

De livestreams van de vieringen in de St. Jozefkerk zijn te volgen via het YouTubekanaal van deze locatie.

Kerkgebouw

De Sint Jozefkerk is een gezichtsbepalend gebouw in de Tilburgse binnenstad.

De architectuur
De kerk is gebouwd tussen 1872 en 1889 naar een ontwerp van H.J. van Tulder. Het gepleisterde interieur heeft gelede peilers, traceringen in hoog-gotische trant boven de scheibogen en stenen kruisribgewelven. Over de kruising is een stergewelf geplaatst. De kerk bezit een in hout gesneden neogotisch vleugelaltaar door H. van der Geld.

De sfeer
De Sint Jozefkerk is een typische binnenstadskerk. Ze is gelegen aan het gezellige maar drukke Heuvelplein, midden in het hart van Tilburg, het uitgaanscentrum. Te midden van al het stadslawaai biedt de kerk een plek van stilte, ruimte en rust waar mensen tot bezinning kunnen komen. De kerk straalt dit ook uit: haar torens richten de blik onwillekeurig richting de hemel, het interieur geeft een gevoel van eeuwigheid, grenzeloosheid en ruimte.

De activiteiten
In de kerk worden viering, stilte en aanbidding geboden. Hier vinden we Jezus Christus terug die in het delen van het brood in het laatste avondmaal een gebaar maakte om voor altijd bij de mensen te zijn. Hij geeft zoveel om mensen dat hij altijd bij ons wil zijn om ons te steunen, kracht te geven en op te richten. Dit gebaar wordt in deze kerk in optima forma beleefd, tijdens de zondagse eucharistievieringen maar evenzeer in het groepje Met Sint Jozef in Aanbidding dat 24 uur per etmaal (dag en nacht door dus) in de kerk biddend aanwezig is.

Zo vormt de Heuvelse kerk niet alleen uiterlijk een markant gebouw in de stadsdrukte, u kunt er ook innerlijk verdieping en inspiratie vinden.

Hieronder de agenda voor de locatie St. Jozef. Klik hier voor de agenda van de hele parochie.