Kinderwoorddienst (a.l.)

Wil je als gezin graag met je kinderen naar de eucharistieviering? Wil je ook dat je kinderen de verhalen uit de Bijbel leren kennen? Dan is de kinderwoorddienst iets voor jullie!

Aan het begin van de Mis wordt aan de kinderen gevraagd naar voren te komen en mee te gaan naar de sacristie. Je mag als ouder meelopen als je wilt. In de sacristie horen de kinderen het Evangelieverhaal dat ook in de Mis te horen is, voorgelezen uit de kinderbijbel. Er volgt een gesprekje over het verhaal, en de kinderen maken een klein knutseltje. Bij het klaarmaken van het altaar komen de kinderen weer in de kerk, om daar de rest van de viering samen met hun ouders mee te maken.

Van harte welkom! Na de vieringen is er gelegenheid om met ouders en kinderen koffie en limonade te drinken. Kom gewoon een keer kijken. Kinderen van alle leeftijden zijn welkom.

Kinderwoorddienst voor jonge kinderen (t/m 8 jaar)

Wil je als gezin graag met jonge kinderen naar de kerk? Dan is de kinderwoorddienst voor jonge kinderen iets voor jullie! Dit is een eenvoudige bijeenkomst die totaal gericht is op kinderen met een leeftijd tot en met 8 jaar. Het Evangelie wordt in begrijpelijke taal voorgelezen en een spel, quiz, gebedje, liedje en knutselwerkje worden ter verwerking aangeboden. (Groot)ouders mogen bij deze bijeenkomst aanwezig zijn. Aanmelden bij de ingang voor aanvang van de kerkviering.