St. Jans Onthoofdingkerk

T: 013-5348438
E: goirlesintjan@parochiedegoedeherder.nl

Openingstijden parochiecentrum:
Iedere werkdag van 09:00 tot 12:00 uur.

Rekeningnummer: NL26RABO0116820470
t.n.v. parochie De Goede Herder, Sint Jans Onthoofdingkerk - Goirle

Vieringen

• Dinsdag, 19:00 uur in de Emmaüskapel, waarna uitstelling en aanbidding tot 20:00 uur
  • Zaterdag, 16:00 uur in woonzorgcentrum de Guldenakker
  • Zondag, 11:00 uur

De Sint Jans Onthoofdingkerk

De kerk Sint Jans Onthoofding is gelegen aan de Kerkstraat 1. Het is een neogotische kerk die in 1898 in gebruik is genomen, gebouwd naar een ontwerp van architect Jos Cuijpers.

De receptie
In het gebouw naast de kerk, de oude pastorie, is de receptie gevestigd. U kunt daar onder andere terecht voor uw intenties, het opgeven voor de eerste communie en het vormsel. Het gebouw is ook een ontmoetingsplaats voor de vele vrijwilligers die in Goirle voor de geloofsgemeenschap actief zijn. Zij zetten zich, vaak decennia lang, met hart en ziel in voor de kerk. Zij vormen de échte bouwstenen van onze geloofsgemeenschap. Zij bepalen de sfeer, de gezelligheid en de gastvrijheid.

De geloofsgemeenschap in Goirle wordt gedragen door veel vrijwilligers. Het dorpse verleden ligt nog sterk in de herinnering. Daarom proberen we in onze gemeenschap die dorpse gezelligheid ook te bewaren.

Hieronder de agenda voor de locatie St. Jans Onthoofding. Klik hier voor de agenda van de hele parochie.