Wat is de Alpha cursus?
Met anderen op zoek gaan naar de zin van het leven. Dat is Alpha. Tijdens elf interactieve en gezellige bijeenkomsten ontdek je wat het christelijk geloof inhoudt.
Ontmoeten, vragen en ontdekken, dat doe je bij Alpha. Stel al je vragen en praat met andere deelnemers door over interessante onderwerpen. Je bent niet de enige Alpha-deelnemer, wereldwijd volgden ruim 25 miljoen mensen al een Alpha cursus. In Nederland zijn dat er al ruim 375.000!

Voor wie?
Alpha is voor iedereen! Heb je vragen over het leven of over het christelijk geloof? Dan is de Alpha cursus echt iets voor jou. Er is alle ruimte om het gesprek aan te gaan en je vragen en ideeën te delen. Naast een standaard Alpha bieden we ook een Alpha voor senioren aan. Ben je jonger dan 65, maar komt de middag beter uit dan de avond? Dan ben je hier ook welkom.

Waarom?
Tijdens Alpha denk je samen na over vijftien inspirerende onderwerpen. Iedereen komt met zijn eigen vragen en ideeën. Je ontdekt altijd iets nieuws. Je ontmoet leuke, nieuwe mensen.

Hoe werkt het?
Elke bijeenkomst van Alpha begint met lekker eten: bij Alpha Senioren is dat een heerlijk stuk taart bij de koffie of thee en op de Alpha avonden een warme maaltijd. Hét moment om elkaar op een ontspannen manier goed te leren kennen. Daarna luister je naar een kort, inspirerend verhaal over één van de onderwerpen. Daarna is er alle ruimte om je vragen en gedachten te delen in kleine groepen.
Er zijn elf Alpha-bijeenkomsten en een Alpha-dag. Elke bijeenkomst staat een ander onderwerp centraal. Onderwerpen en vragen die aan bod komen zijn onder meer “Is er meer in het leven?”, “Wie is Jezus?”, “Hoe kan ik bidden en de bijbel lezen?” en “Wie is de Heilige Geest?”.

Wanneer?
Over Alpha voor Senioren is er een informatiebijeenkomst op donderdag 12 september 2024 om 14:00 uur in het parochiecentrum (Kerkstraat 3) in Goirle. De eerste bijeenkomst is op donderdagmiddag 19 september 2024.
Over Alpha voor iedereen houden we een informatieavond op donderdag 12 september 2024 om 19:30 uur (met koffie en taart) in de pastorie (Bisschop Zwijsenstraat 3, Tilburg). De eerste bijeenkomst is op donderdag 19 september 2024 om 18:30 uur (met een warme maaltijd).

Welkom!
Zin in een nieuwe uitdaging? Je bent van harte welkom bij Alpha. Wil je meedoen of gewoon een keertje vrijblijvend kennismaken? Alles is mogelijk. Aanmelden voor Alpha Senioren (donderdagmiddagen 14:00-16:30 uur in Goirle) kan door dit formulier in te vullen. Aanmelding voor Alpha (donderdagavonden 18:30-21:15 uur in Tilburg) kan via dit formulier. Heb je nog vragen? Mail dan naar alpha@parochiedegoedeherder.nl.