Vacature Beheerder begraafplaatsen en gebouwen

Gepubliceerd op: 12-10-2024

Wij zijn op zoek naar een beheerder voor zowel de begraafplaatsen als de gebouwen van de parochie.

Parochie De Goede Herder in Tilburg is op zoek naar een beheerder voor zowel de begraafplaatsen als de gebouwen van de parochie. De parochie wordt bestuurd door het parochiebestuur, daarbij bijgestaan door de Commissie Begraafplaatsen en de Commissie Gebouwen

Functieomschrijving:
We zijn op zoek naar een kandidaat die affiniteit heeft met de Katholieke Kerk en bekend is met de organisatie, gewoontes en rituelen. In deze veelzijdige rol ben je verantwoordelijk voor het beheer van de begraafplaatsen én verschillende parochiegebouwen, waaronder verhuurde panden. Je zorgt ervoor dat de locaties optimaal worden beheerd en onderhouden, met respect voor hun functie binnen de geloofsgemeenschap.

Taken en verantwoordelijkheden:
Beheer begraafplaatsen:

• Dagelijkse leiding (aansturen medewerkers en vrijwilligers) en toezicht op de begraafplaatsen.
  • Coördineren van werkzaamheden rondom begravingen, bijzettingen en opgravingen van urnen, in samenwerking met de begraafplaatsadministratie, nabestaanden en uitvaartverzorgers.
  • Onderhouden van het terrein en de groenvoorzieningen, samen met de begraafplaatsmedewerkers en vrijwilligers.
  • Onderhouden van contacten met leveranciers en onderhoudsbedrijven voor de begraafplaatsen in samenwerking met de begraafplaatsadministratie.
  • Bezoekers en nabestaanden op een respectvolle manier te woord staan.

Beheer gebouwen en verhuurde panden:

• Dagelijkse controle en onderhoud van parochiegebouwen en verhuurde panden.
  • Coördineren van reparaties en groot onderhoud, inclusief het beheren van onderhoudscontracten.
  • Contact onderhouden met huurders van de parochiepanden en zorgen voor correcte afhandeling van technische zaken.
  • Onderhouden van contacten met leveranciers en technische dienst, en coördineren van onderhouds- en reparatiewerkzaamheden.
  • Uitvoeren van kleine reparaties en onderhoudswerkzaamheden.

Wij vragen:

• Kennis en ervaring met groenonderhoud en ervaring met het gebruik van de benodigde apparatuur en het materieel voor het delven van graven.
  • Praktische vaardigheden om klein bouwkundige werkzaamheden zelf uit te voeren.
  • Kennis van de gang van zaken m.b.t. monumentale gebouwen.
  • Affiniteit met monumentale gebouwen
  • Kennis op het gebied van Arbo, veilig werken, RI&E.
  • Ervaring in terrein- en/of gebouwenbeheer, inclusief verhuur van panden.
  • Technisch inzicht en ervaring met het beheren van onderhoudscontracten en het coördineren van reparaties.
  • Goede communicatieve vaardigheden en klantgerichtheid.
  • Flexibiliteit in werktijden, gezien de aard van de werkzaamheden.
  • In bezit van rijbewijs B+ of BE.
  • Affiniteit met de Katholieke Kerk en bekendheid met de organisatie, gewoontes en rituelen.

Wij bieden:

• Een uitdagende en afwisselende functie binnen een betekenisvolle omgeving.
  • Een salarisindicatie tussen €3.500 en €4.000 bruto per maand, afhankelijk van kennis en ervaring, op basis van 38 uur per week.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Een prettige en respectvolle werkomgeving binnen de parochie.
  • Een functie welke, na een proefperiode van 1 maand, opengesteld wordt voor de duur van 1 jaar, met de intentie om, bij goed functioneren, het dienstverband daarna om te zetten naar een vast dienstverband.

De rechtspositieregeling van het R.K. Kerkgenootschap is van toepassing.
Een pensioenregeling is mogelijk

Interesse?
Voor vragen over de functie kan contact worden opgenomen met Hanneke Doevendans (06–13448273) of met Gé Vrenken (06–51427789).

Sollicitaties met c.v. kunnen tot uiterlijk 1 november worden gericht aan het parochiebestuur van de Parochie De Goede Herder, Bisschop Zwijsenstraat 3, 5038 VA Tilburg of per e-mail secretariaat@parochiedegoedeherder.nl.

Leuk of interessant artikel? Deel het via social media of mail!