Lees hier meer over het sacrament van het vormsel

Voor de kinderen in de brugklas is er de voorbereiding op het Vormsel. In Parochie De Goede Herder bieden we twee verschillende routes aan voor deze voorbereiding. Wil jij graag het Vormsel ontvangen, dan mag je met je ouders/verzorgers samen zelf kiezen welke route het beste bij jou past. Hieronder leggen we kort de verschillende routes uit.

Er is een gezamenlijke vormselviering voor beide routes, waarin bisschop De Korte het vormsel zal toedienen aan alle vormelingen. Deze viering is op 25 mei 2025 om 11:00 uur in de St. Dionysiuskerk (Stadhuisstraat 6, Tilburg).

Op 14 oktober vindt er een informatiebijeenkomst plaats voor ouders én tieners waar beide routes worden gepresenteerd. Deze avond vindt plaats om 20:00 uur op de pastorie (Bisschop Zwijsenstraat 3). Om deel te nemen aan de informatiebijeenkomst, kunt u een mail sturen naar kapelaan Martijn Derks: m.derks@parochiedegoedeherder.nl.

Route 1 - Kerkcafé013
Deze route loopt via Kerkcafé013. Elke eerste zondag van de maand komen mensen van alle leeftijden, gezinnen, kinderen, tieners, jongeren en volwassenen, samen voor een gezellig ontbijt om 09:00 uur in de pastorie aan de Bisschop Zwijsenstraat 3. Daarna gaat iedereen in zijn of haar eigen leeftijdsgroep (kleuters, kinderen, tieners en volwassenen) uiteen voor een eigen stukje inhoud. Daarna kan iedereen die wil, aansluiten bij de mis van 11:00 uur in de St Dionysiuskerk (Heike)

De vormselvoorbereiding bestaat uit een aantal van deze zondagochtendbijeenkomsten op de eerste zondag van de maand (dus met andere leeftijdsgenoten) en twee bijeenkomsten met de vormelingen apart. Deze route start op zondag 3 november 2024 en de vormselviering is op zondag 25 mei 2025.

Je kunt je hier aanmelden voor deze route.

Voor meer informatie mail naar kapelaan Martijn Derks: m.derks@parochiedegoedeherder.nl.

Route 2 - Goirle / Trouwlaan
Deze route bestaat uit acht woensdagavonden van 18:30 tot 20:00 uur. De vormselvoorbereiding is het ene jaar in de zaal van de H. Gerardus Majellakerk (Wassenaerlaan 32, Tilburg) en het andere jaar in de pastorie in Goirle (Kerkstraat 3, Goirle).

Dit jaar (2024-2025) vindt de voorbereiding plaats in Goirle. De vormselviering is op 25 mei 2025 in de St. Dionysiuskerk (Stadhuisstraat 6, Tilburg) en de bijeenkomsten zijn in de maanden februari tot en met mei. Wanneer de data van de voorbereidingsbijeenkomsten bekend zijn, kun je die op deze pagina vinden.

Op dit moment is de inschrijving gesloten. Wanneer de data voor 2025 bekend zijn, kun je je op deze pagina aanmelden voor deze vormselvoorbereiding.

Je kunt je hier aanmelden voor deze route.

Voor meer informatie mail naar kapelaan Martijn Derks: m.derks@parochiedegoedeherder.nl.