Op iedere eerste zondag van de maand staat er, om 09:00 uur, voor iedereen een dampend ontbijtje klaar in de pastorie aan de Bisschop Zwijsenstraat 3. Mét hardgekookt eitje!

Van jong tot oud druppelen mensen rond de klok van negen binnen in de gezellige huiskamer van de pastorie waar het ontbijtbuffet klaarstaat.

Samen ontbijten

Pastoor Robert van Aken ontvangt iedereen hartelijk en na een liedje en gebed gaan we uiteen. Kinderen en tieners gaan naar hun eigen groep, waar ze een verhaal horen uit de Bijbel. Dat verwerken ze op hun eigen niveau. De allerjongsten bijvoorbeeld met een liedje en de oudere groepen met toneel of een spelletje.

Volwassenen kijken samen naar een video van Sycamore (een korte video over ons mooie katholieke geloof) en gaan uiteen in gespreksgroepjes met een kop koffie erbij.

De ochtend wordt afgesloten in de kerk met een gebed en liedjes die ook de kinderen aanspreken. Wie wil kan blijven voor de mis.

Bijbelverhaal voor kinderenWe ontvangen deze ochtenden ook graag mensen die vragen hebben over het geloof. Ouders van kinderen die een sacrament willen ontvangen zijn ook bijzonder hartelijk uitgenodigd. Dit kerkcafé013 biedt namelijk de mogelijkheid om echt met het hele gezin te ontdekken wie Jezus is en wat het geloof inhoudt.

Kijk in onze agenda voor de actuele datums en tijden.