Kranslegging op 4 mei

Gepubliceerd op: 23-04-2024

Op zaterdag 4 mei herdenken we alle burgers en militairen die sinds het begin van de Tweede Wereldoorlog door oorlogsgeweld om het leven zijn gekomen.

We doen dit met een plechtige herdenking in de St. Dionysius kerk ('t Heike) die om 19:00 uur start en om 20:00 uur wordt gevolgd door een kranslegging in het vrijheidspark achter Factorium. Na twee minuten stilte zullen vertegenwoordigers van diverse maatschappelijke organisaties kransen leggen bij het Vrijheidsmonument.

Namens de Raad van Kerken Tilburg zal een krans worden gelegd door dominee Sietske Blok van de Protestantse Gemeente Tilburg e.o., pastor Peter Derks van Parochie Peerke Donders en pastoor-deken Robert van Aken. Tezelfdertijd zal Hans Strijards op het Kloosterplein in Goirle een krans leggen als voorzitter van de Raad van Kerken Tilburg en als pastoraal werker van onze parochie.

Alle mensen die gestreden hebben voor de vrijheid in onze wereld zijn we blijvend dank en herinnering verschuldigd.

Leuk of interessant artikel? Deel het via social media of mail!